Lastehoiust
Meie väike ja kodune Montessori lastehoid Tabasalus on loodud toetamaks laste arengut ning pakkumaks neile turvalist ja rahulikku keskkonda. Poole päeva rühm võimaldab väikelapsele pehmet algust tema haridusteel, see on leebe viis kohanemiseks ja lasteaiaks valmistumiseks. Lastehoius on korraga kohal kuni kaheksa last, tänu sellele on meie rühma keskkond rahulik ning rühma töötajatel on võimalik olla olemas iga lapse jaoks arvestades just tema isikupära ja vajadustega.
Lapsi toetavad rühmas igapäevaselt AMI 0−3 juhendaja Eliisa Silmet ning kogenud assistendid. Rühma keskkond on loodud Montessori põhimõtete järgi, pakkudes tegevusi ja vahendeid kõikidest Montessori väikelaste ainevaldkondadest: igapäevaelu harjutused, emakeel, silma-käe koostöö ning kunst ja muusika.
Igapäevaelu harjutused
Montessori väikelaste rühmas on igapäevaelu harjutused üks kesksemaid ainevaldkondi. Igapäevaelu harjutused aitavad väikelastel arendada funktsionaalset iseseisvust, keskendumisvõimet, üld- ja peenmotoorikat ning pakuvad lastele mitmeid sensoorseid kogemusi.
Laste kasutada on neile sobivas mõõdus töövahendid, et neil oleks võimalik valitud ülesandega hakkama saada. Ka tegevuse etappide järjestus on olulisel kohal, see aitab luua loogilisi seoseid ning toetab väikelapse vajadust rutiini ja korra vastu. Väline kord aitab omakorda luua sisemist korda ja turvatunnet.
Läbi erinevate eesmärgipäraste tegevuste nagu põranda pühkimine, laua katmine või taimede eest hoolitsemine õpivad lapsed nii iseenda kui neid ümbritseva keskkonna eest hoolt kandma ning tajuvad enda olulisust ja rolli kogukonnas.
Igapäevaelu harjutused aitavad panna aluse lapse enesekindlusele ja usule iseendasse.








Emakeel
Kui inimene siia ilma sünnib, on tema kõige tähtsam ülesanne kohaneda aja ja kohaga, kuhu ta sündinud on. Lisaks paljule muule omandab laps vastuvõtliku meele abil pealtnäha pingutamata ka keele, mida ta enda ümber kuuleb ja milles temaga suheldakse. Selle juures toetab last lisaks vastuvõtlikule meelele ka soodumus suhelda ning keele arengu tundlikkusperiood.
Keele arenguks ei piisa aga pelgalt füüsilistest tingimustest, vaja on ka huvi suhtlemise vastu ja rikkalikku keelekeskkonda. Usalduslikus ja toetavas kontaktis olemine varasest east oma perega ja edaspidi suuremate sotsiaalsete ringidega annab lapsele enesekindluse jagada oma mõtteid ja julguse avastada maailma omal käel.
Montessori väikelaste rühmas on mitmeid emakeele vahendeid, näiteks päriselu esemed ja miniatuurid, sõnavarakaardid ja raamatud, liisusalmid ja laulud, aga kõige tähtsaim neist vahenditest on siiski täiskasvanu. Keel, mida kuuldakse, on keel, mida omandatakse!
Silma-käe koostöö
Maria Montessori on öelnud, et käsi on mõistuse tööriist ning mõte ja tegevus on sama asja kaks poolt.
Silma-käe koostöö tegevused aitavad lapsel arendada peenmotoorikat ja liigutuste täpsust, keskendumisvõimet, pikaajalist mälu ja ruumilist mõtlemist. Lisaks toetavad need tegevused planeerimisvõimet, loogilist mõtlemist ning sarnaselt kõigi teiste Montessori rühma tegevustega ka sotsiaalsete oskuste arengut.
Väikelaps õpib maailma tundma läbi aktiivse tegutsemise. Kui anname lapsele võimaluse liikuda, avastada ja oma meeli kasutada ettevalmistatud keskkonnas, loob tema aju arenguks vajalikke närviühendusi ehk sünapse. Mida rikkalikum ja korduvam on kogemus, seda tugevamad ja püsivamad on need seosed.
“One of the greatest mistakes of our day is to think of movement by itself, as something apart
from the higher functions.“
– Maria Montessori, The Absorbent Mind








Kunst ja muusika
Montessori väikelaste rühmas on kunst ja muusika loomulik osa igapäevasest rütmist. Loominguline tegevus ei paku lapsele ainult erinevaid võimalusi ennast väljendada, vaid toetab ka lapse aju arengut. Kunst ja muusika toetavad lapse loovust, aitavad reguleerida emotsioone ja keskendumist, toetavad keelelist arengut ning emotsionaalset intelligentsust.
Igapäevased muusikalised tegevused nagu laulmine ja selle saatel liikumine, liisusalmid ja rütmipillid aitavad kujundada keelelist taju, rütmitunnetust ning pakuvad palju rõõmu.
Kunsti kaudu saab laps katsetada erinevaid tehnikaid, avastada tekstuure ning väljendada oma sisemaailma läbi loovuse. Lapsel on vabadus eksperimenteerida ja avastada, see aitab kujundada esteetilist taju ning toetab lapse sisemist motivatsiooni ja enesekindlust.
